Programma 2017

  • 9:30 - 9.40
    Dagopening

    Door dagvoorzitter: Esther van Rijswijk
  • 9:40 - 10.15
    Van product naar concept & van leverancier naar partner

    De rol van de leverancier binnen B2B in foodservice is aan het veranderen. Wil je onderscheidend zijn in de markt, moet de leverancier zich echt verdiepen in de wereld van de klant. De markt waarin de klant opereert, de dagelijkse business van de klant met de daarbij behorende uitdagingen en in de consument/werknemer van die klant. Hoe denk je mee en help je als leverancier de klant om zijn doelstellingen te behalen?

    Spreker: Sander van der Linden I JACOB DOUWE EGBERTS
  • 10.15 - 10.50
    Meer focus en engagement met Account Based Marketing

    Account Based Marketing (ABM) is in opkomst als methode om grote, complexe klanten te winnen en te behouden. In steeds meer organisaties werken marketing, sales en accountmanagement gericht samen om de engagement en resultaten bij key accounts structureel te verhogen. In deze sessie kijken we naar de voordelen en uitdagingen van Account Based Marketing, en ook geven we een aantal tips hoe je praktisch met ABM kan beginnen.

    Spreker: Reinier Willems I LeasePlan
  • 10.50 - 11.10
    Pauze

  • 11.10 - 11.40
    Parallelronde I

    Hoe De Stiho Groep digitaal de wereld verandert van interieurbouwers en aannemers | Nanne Batelaan | De Stiho Groep / Sybrand’s Place

    Zonder hijskranen en bakstenen, maar gewoon met de blote breinen van eCommerce-vakmensen. Aan de hand van klantinzichten lossen zij de knelpunten in de B2B customer journey op en maken zij het klanten makkelijker. Omni-channel manager Nanne Batelaan neemt u mee in een spannend verhaal waarin hij de digitale transitie van een traditionele bouwgroothandel naar een omni-channel organisatie versnelt, talent werft, kennis van partners benut en de eigen organisatie betrekt om een uitdagende doelstelling te realiseren. Leer van zijn ervaringen op het vlak van digitale transitie en doe u voordeel met zijn praktische tips!

    Lees meer over Nanne

    De achterkant van sterke B2B marketing & e-commerce I Jorgos Thravalos I Logic4

    Een sterk B2B-merk neerzetten gaat verder dan wat op het eerste oog zichtbaar is. Natuurlijk, bovenaan staan in Google is de wens van iedere ondernemer, maar om dat voor elkaar te krijgen is een stevige basis nodig in uw bedrijf. In deze presentatie geeft één van onze klanten u een kijkje achter de schermen bij zijn bedrijf. Aan de hand van de pijlers ‘organisatie’, ‘processen’, ‘mensen’ en ‘techniek’ leert u hoe zij online én offline succes behalen.

    Lees meer over Jorgos
  • 11.45 - 12.15
    Parallelronde II

    Open Source technologies supporting B2B platform | Florent Sabourin I Smile

    It's time to empower your clients with digital solutions to support them, from purchase to operations. In this session, we will address the following: why every company should have such partner platform, what to expect from it, how to build such partner platform with the help of Open Source technologies, what are the challenges and cost. #OroCommerce, #Magento, #AkeneoPIM, #WSO2 #Jahia inside.

    Lees meer over Florent

    Je klant centraal: hoe creëer je een optimale digitale customer experience? I Floris Nijdam I Mirabeau

    Waarom? Het antwoord is kort maar krachtig: je dienstverlening moet beter zijn dan die van je concurrenten. Hiermee zorg je ervoor dat klanten voor je kiezen en blijven kiezen. In zijn sessie zal Floris aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe je vandaag je customer experience kunt verbeteren.

    Lees meer over Floris
  • 12.20- 12.50
    B2B klanten willen zelfservice en inspiratie en dat zorgt voor versterking van klantrelaties bij Imbema

    Imbema is een servicegerichte en innovatieve technische groothandel, met 13 werkmaatschappijen. Zij onderscheiden zich door de persoonlijke wijze van omgaan met B2B-klanten. Onder invloed van digitalisering constateerde Imbema veranderingen in de buyer journey van haar klanten. Dit was het signaal om digitaal te versnellen en de processen rondom de nieuwe klantinzichten te optimaliseren. Tegenwoordig maken klanten gebruik van online zelfservices en worden zij digitaal geïnspireerd.

    Jan-Willem Mantel, COO van Imbema, neemt u mee op zijn leerzame reis in de digitale transitie van Imbema. En dat doet hij voor 13 werkmaatschappijen. Wilt u weten hoe Imbema digitaal versnelt? Bent u nieuwsgierig naar het effect van digital op klanttevredenheid? Doe u voordeel met deze praktische tips!

    Spreker: Jan-Willem Mantel I COO Imbema Holland BV
  • 12.50 - 13.45
    Lunch

  • 13.45 - 14.20
    Replatforming in de praktijk

    Tijdens het B2B summit gaat Rian Faaij in op de transitie van Pacombi Group, die in de afgelopen jaren veranderde van offline naar online omnichannel groothandel. De Pacombi Group bestaat onder andere uit de dochterbedrijven Paardekooper Verpakkingen, Depa, Halma en Van der Windt en exporteert verpakkingen en disposables naar meer dan 70 landen. De internationale groothandel heeft flink geïnvesteerd in het optimaliseren van de digitale processen van de dochterbedrijven, waarbij diverse soorten shops (dealershops, brandshops, country shops en fysieke locaties), PIM- en ERP-systemen aan elkaar werden gekoppeld. Een mooie business-to-business (B2B) case waarbij de dynamiek van omzetgroei en de menselijke factor een cruciale rol spelen.

    Spreker: Rian Faaij I PACOMBI GROUP
  • 14.25 - 14.50
    Ronde tafelsessies ronde 1

    Ronde tafel 1 - Hoe word je een digitale koploper? Eperium - Salmon

    Wat mag je verwachten: Geen enkel bedrijf ontkomt aan digitalisering, alles in de wereld gaat digitaal. Dit is een onomkeerbare beweging, die voor bedrijven soms te snel en te complex is om op de voet te volgen. Bedrijven die online succesvol zijn besteden veel aandacht aan het continu verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van de conversie.” Om succes te creëren is experimenteren en snelheid essentieel. “Wat werkt wel en wat werkt niet voor je klanten.” In deze ronde tafel bespreken wij hoe continuous improvement en het DevOps framework helpen bij het snel en makkelijker doorvoeren van verbeteringen in je e-commerce omgeving.

    Ronde tafel 2 - Verwacht de B2B klant meer dan alleen de laagste prijs? Jerry van Leeuwen I Universitair docent VU en RUG I Managing Director SYcommerce

    Wilt u echt het verschil maken? Dan is het natuurlijk belangrijk om, beter dan uw concurrenten, te weten wat de wensen en verwachtingen zijn van een b2b-klant. Zeker ook online! Maar weet uw b2b-klant eigenlijk zelf wel wat hij wil? Welke rol speelt zijn ervaring als online-kopende consument daarbij? En is het delen van informatie en kennis nou echt zo belangrijk? Wat zijn uw eigen verwachtingen en ambities? Bent u klaar voor een stevige discussie en belangrijke nieuwe inzichten?

    Ronde tafel 3 - Hoe verbeter je de conversie en klantenbinding binnen B2B commerce? Cloudsuite

    Als bedrijf moet je je kunnen onderscheiden in het snel veranderende B2B commerce landschap. Maar hoe pak je dat aan? Wat is bijvoorbeeld de invloed van inspiratie en beleving op het koopgedrag van jouw zakelijke klant? En hoe belangrijk is een goed functionerend CMS-systeem waarmee je op trends en ontwikkelingen kunt inspelen?

    Ronde tafel 4 - B2B commerce: verander je organisatie I De Nieuwe Zaak

    B2B commerce is in organisaties vaak aanleiding om naar het systeemlandschap te kijken. Maar dat is slechts één van de puzzelstukken. Aan de hand van ons Digitale Transformatie model bespreken we de onderwerpen die naast techniek aandacht verdienen: Strategie, Klantbeleving, organisatie en Data Driven Marketing.

    Ronde tafel 5 - Vindt de magie alleen op Zweinstein plaats? Episerver

    De wensen van klanten nemen met de dag toe. Door de snelle ontwikkelingen in de softwaremarkt groeit voor marketing- en e-commerce-experts de mogelijkheden om gebruik te maken van een breed scala aan software-oplossingen. Allemaal gericht om de customer experience van klanten te optimaliseren en zo de omzet te verhogen. Is het voor je begint niet verstandig om je eerst af te vragen of je organisatie en je teams opgezet zijn om effectief gebruik te maken van deze kostbare investeringen? Tijdens deze roundtable gaan we op zoek naar waar de ‘sweet spot’ zit – “The place where the magic happens.”

    Ronde tafel 6 - Van B2B/B2C naar H2H; tips uit de praktijk! Logic4

    In plaats van onderscheid te maken tussen business-to-business en business-to-consumer, wordt er steeds vaker gesproken over human-to-human. De ondernemer van overdag is immers de consument van ’s avonds. In deze sessie gaan we aan de hand van praktijkvoorbeelden een open discussie aan over wat H2H inhoudt en hoe elementen uit de B2C-wereld uw B2B marketing & e-commerce kunnen versterken.

    Discussieleider: Hein Smit
  • 14.55 - 15.20
    Ronde tafelsessies ronde 2

    Ronde tafel 1 - Hoe word je een digitale koploper? Eperium - Salmon

    Wat mag je verwachten: Geen enkel bedrijf ontkomt aan digitalisering, alles in de wereld gaat digitaal. Dit is een onomkeerbare beweging, die voor bedrijven soms te snel en te complex is om op de voet te volgen. Bedrijven die online succesvol zijn besteden veel aandacht aan het continu verbeteren van de klantbeleving en het verhogen van de conversie.” Om succes te creëren is experimenteren en snelheid essentieel. “Wat werkt wel en wat werkt niet voor je klanten.” In deze ronde tafel bespreken wij hoe continuous improvement en het DevOps framework helpen bij het snel en makkelijker doorvoeren van verbeteringen in je e-commerce omgeving.

    Ronde tafel 2 - Verwacht de B2B klant meer dan alleen de laagste prijs? Jerry van Leeuwen I Universitair docent VU en RUG I Managing Director SYcommerce

    Wilt u echt het verschil maken? Dan is het natuurlijk belangrijk om, beter dan uw concurrenten, te weten wat de wensen en verwachtingen zijn van een b2b-klant. Zeker ook online! Maar weet uw b2b-klant eigenlijk zelf wel wat hij wil? Welke rol speelt zijn ervaring als online-kopende consument daarbij? En is het delen van informatie en kennis nou echt zo belangrijk? Wat zijn uw eigen verwachtingen en ambities? Bent u klaar voor een stevige discussie en belangrijke nieuwe inzichten?

    Ronde tafel 3 - Hoe verbeter je de conversie en klantenbinding binnen B2B commerce? Cloudsuite

    Als bedrijf moet je je kunnen onderscheiden in het snel veranderende B2B commerce landschap. Maar hoe pak je dat aan? Wat is bijvoorbeeld de invloed van inspiratie en beleving op het koopgedrag van jouw zakelijke klant? En hoe belangrijk is een goed functionerend CMS-systeem waarmee je op trends en ontwikkelingen kunt inspelen?

    Ronde tafel 4 - Data Driven B2B Commerce I De Nieuwe Zaak

    Hoe kan data bijdragen aan een hoger rendement in B2B organisaties? Analyseer het gedrag van je klant en vertaal dit naar relevante informatie op het juiste moment op de juiste plek. Ons Data Driven Commerce model geeft houvast en biedt een stappenplan om mee aan de slag te gaan.

    Ronde tafel 5 - Vindt de magie alleen op Zweinstein plaats? Episerver

    De wensen van klanten nemen met de dag toe. Door de snelle ontwikkelingen in de softwaremarkt groeit voor marketing- en e-commerce-experts de mogelijkheden om gebruik te maken van een breed scala aan software-oplossingen. Allemaal gericht om de customer experience van klanten te optimaliseren en zo de omzet te verhogen. Is het voor je begint niet verstandig om je eerst af te vragen of je organisatie en je teams opgezet zijn om effectief gebruik te maken van deze kostbare investeringen? Tijdens deze roundtable gaan we op zoek naar waar de ‘sweet spot’ zit – “The place where the magic happens.”

    Ronde tafel 6 - Van B2B/B2C naar H2H; tips uit de praktijk! Logic4

    In plaats van onderscheid te maken tussen business-to-business en business-to-consumer, wordt er steeds vaker gesproken over human-to-human. De ondernemer van overdag is immers de consument van ’s avonds. In deze sessie gaan we aan de hand van praktijkvoorbeelden een open discussie aan over wat H2H inhoudt en hoe elementen uit de B2C-wereld uw B2B marketing & e-commerce kunnen versterken.

    Discussieleider: Hein Smit
  • 15.20 - 15.45
    Pauze

  • 15.45 - 16.15
    Parallelronde III

    Een B2C ervaring in een alles-in-één B2B webshop met miljoenen producten I Laurent Chavagne I MAG45

    Omdat het direct geld oplevert: Optimaliseer de conversie van de B2B-website I Marlies Wilms Floet I De Nieuwe Zaak

    Hoe hoger de conversie ratio op je B2B website, des te beter de ROI op investeringen in het online kanaal en online marketing-uitgaven, maar ook hoe meer tevreden je klanten. In deze presentatie wordt de aanpak van conversie ratio optimalisatie (CRO) uitgelegd en geïllustreerd aan de hand van een aantal voorbeelden in de B2B branche. Aan het einde van de presentatie hebben de deelnemers een aantal concrete handvatten waarmee ze direct aan de slag kunnen om de conversie te boosten.

    Lees meer over Marlies
  • 16.20 - 16.55
    Partner-up to deliver a connected experience

  • 16.55 - 17.00
    Afsluiting

  • 17.00
    Borrel

Platinum sponsor
Gold sponsors
Silver sponsor
Brons sponsor
Een event van

Adresgegevens:
DeFabrique Evenementenlocatie
Westkanaaldijk 7
3542 DA Utrecht

E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
I: www.defabrique.nl

Wil jij dit event bijwonen? Bestel dan nu je tickets!
MarketingTribune en Twinkle zijn onderdeel van